torsdag 12 juli 2012

Uppdatering

Tja, finns väl inte så mycket att säga just nu. Livet rullar på, ibland tråkigt, ibland roligt, ibland snabbt ibland långsamt. Är på "semester" nu. Känns inte som det. Det regnar utanför fönstret. Funderar på att skriva färdigt åtminstone en bok i år. För att vara lite galnare så funderar jag ifall jag skulle klara av det på en vecka... eller innan veckan är slut.
Det här handlar alltså inte om att hitta på en helt ny bok från början. Det handlar mera om att skriva ut en redan planerad bok. Lite som att rita med nummer. Bara att dra ett rakt sträck till nästa nummer.
Sen skulle man ju då bara behöva sätta sig ner och verkligen dra de där jäkla sträcken. Det är det som är det jobbigaste just nu. Ingen ork, ingen vilja, ingen lust... vänta lite... lust har jag, det är bara orken och sparken i baken som saknas.

Hittade en tävling där man kan vinna två böcker (jag gillar tävlingar där man kan vinna böcker) här: http://vadvilljagtjuva.blogspot.co.uk/2012/07/sommartavling.html
Så såklart måste jag skriva ett inlägg, länka till bloggen och hoppas på vinst. :) Speciellt skulle jag vilja få mina vantar på De La Mottes Geim. Har hört en massa om den boken och tycker den verkar intressant.

1 kommentar:

  1. Hej! Du vann boktjuvens sommartävling. Maila din adress till mrs@seasword.com så skickar jag paketet! Glad sommar! Hälsar Boktjuven Ingerun

    SvaraRadera